ULTRA BEE
FRAMTIDENS TEKNIK
Inspirerad av sina framgångsrika föregångare tar Surrons nya Ultra Bee elektrisk prestanda till en helt ny nivå. Surrons senaste drivsystem är kärnan i detta medelstora kraftpaket.
Den nydesignade plattformen ger precision och lättviktshantering, jämn effekt och integrerar Surrons raffinerade off-road traction control-system (SRTC) för att hjälpa dig att övervinna hinder på din resa.
Ett raffinerat, race-inspirerat bromssystem kommer att öka stoppkraften på stigarna, medan den unika TR-bakfjädringen och den nya främre fjädringen kommer att inspirera dig att köra snabbare, hoppa längre och åka med självförtroende.
Bara tänk dig att göra 0 - 50 km/h på 2,3 sekunder.
Ultra Bee T
FULLT JUSTERBAR STÖTDÄMPARE
Med ett nydesignat fjädringssystem med 9,4 tum (240 mm) rörelse fram och bak, erbjuder nya Ultra Bee ett bredare utbud av justerbarhet för olika förhållanden. Den nya smidda aluminiumramens mörkgröna utseende hjälper Ultra Bee att sticka ut ytterligare i mängden.
NY DRIVLINA
Baserat på designkonceptet "Balancing on the Cutting Edge" matchar Ultra Bee ett chassi av aluminiumlegering med Surrons fjärde generationens drivlina, vilket resulterar i en vikt på 85 kg (187 lbs) med en jämn fördelning.
EFFEKTIVITET
Ultra Bees nya batteripaket på 4 070 Wh ger hög effekttäthet och batterilivslängd samtidigt som det uppnår en ännu lägre batteriurladdningstemperatur. Denna nya design förbättrar tillförlitligheten och kapaciteten för kontinuerlig urladdning. En totalvikt på 20,5kg (45lbs) uppnåddes med en branschledande effekttäthet på 200 Wh/kg.
Nya Ultra Bee R
NYA "BLACK CARBON"
Samma imponerande chassi som tidigare, men nu försedd med en elegant uppgradering i form av en "Black Edition" ram, som ger fordonet ett helt nytt och stilfullt utseende.
De nya fälgarna och däcken bidrar ytterligare till den moderna och uppgraderade estetiken.
UPPGRADERING
En betydande förändring är införandet av ett bakhjul med en ny dimension på 18 tum, vilket inte bara förhöjer utseendet utan också kan påverka körprestandan positivt. Det bredare däcket (120/80-18) förser fordonet med ökad stabilitet och grepp på vägen, vilket kan resultera i en förbättrad körupplevelse och hantering.
Denna uppdaterade version kombinerar beprövad prestanda med en estetiskt tilltalande "Black Edition" design, och de nya dimensionerna och däcken visar på tillverkarens strävan efter att erbjuda förbättringar både i stil och funktion för en komplett och uppdaterad helhetsupplevelse.
Specifikationer för L3E (vägregistrerad) T och R (Nya modellen)
DRIVLINA
Motor | Permanent magnet synchronous motor (PMSM) |
Maximal kraft | 12.5 kW |
Max vridmoment | 440 Nm (325 ft-lbs) |
Topphastighet | 90 km/h (56 mph) |
Körsträcka | 140 km @ 40 km/h beroende på terräng |
Batteri | 74V/55Ah Lithium-Ion |
Laddningstid | 4 Hours (0-100%) |
KÖREGENSKAPER
Körinställningar | Sport, Daily, Eco, Reverse |
Förarstödsfunktioner | Surron Traction Control System (SRTC), Surron Energy Regenerative System (SERS) |
Backväxel | Knappaktivering |
CHASSI
Ram | Forged aluminium alloy |
Swingarm | Forged aluminium alloy |
Framgaffel | 37 mm inverted fork, 240 mm (9.4") travel, fully adjustable |
Bakdämpning | Adjustable TR Intersect monoshock, 240 mm wheel travel |
Framhjul T | 19" wire-spoked rim, 80/100-19 off-road |
Fram hjul R | 19" wire-spoked rim, 90/90-19 all-terrain |
Bakhjul T | 19" wire-spoked rim, 90/90-19 off-road |
Bakhjul R | 18" wire-spoked rim, 120/80-18 all-terrain |
Frambroms | 240 mm hydrauliska |
Bakbroms | 240 mm hydrauliska |
Torrvikt | 85 kg T - 93 kg R |
Max last | 100 kg |
Dimensioner | 79.1 x 34.6 x 46.4" (2,060 x 880 x 1,178 mm) |
Markfrigång | 318 mm (12.5") |
Hjulbas | 1,380 mm (54.3") |
Sithöjd | 910 mm (35.8") |
ANDRA EGENSKAPER
USB koppling | Single USB-2.1A Outlet |
Instrument | LCD Digital Dash |
Framlampa | LED |